Yazilar’in bu altinci ve son cildi, Althusser düsüncesinin klasik temalarindan olusan metinleri bir araya getiriyor. Felsefe, bilim, din ve ideoloji nasil tanimlanmalidir ve aralarindaki iliskilerin dogasi nedir? Tarih nedir? Öznesiz bir süreç olarak tarih nedir? Marx’in gençlik yapitlariyla Kapital arasinda gerçeklestirdigi “epistemolojik kopus” ne anlama gelir? Ve felsefe nedir? Söz bir kez daha Althusser’in: Marksizmi emek felsefesi olarak gören bütün idealist yorumlar, bütün emek ideolojileri incelendiginde, bunlarin 1844 Elyazmalari’nin konularini yineledigi ya da bir “praksis” Fenomenolojisi kurmaya çalistiklari a posteriori olarak kolayca fark edilir. Ama burada söz konusu olanin, baska bir alana, bilimin alanina yerlesmis tarihsel materyalizm degil, felsefi ideoloji oldugu söylenerek itiraz edilecektir.Emek kavrami, su kavramlarda “parçalanir”: emek süreci, emek sürecinin toplumsal kosullarinin yapisi, (emek degil) emek gücü, (emegin degil) emek gücünün degeri, somut emek, soyut emek, emek gücünün uygulamaya koyulmasi, emek miktari, vb. Tüm bu “parçalanmalar” yalnizca basit, kökensel emek mefhumunun tarihsel materyalizm için teskil ettigi büyük epistemolojik engelin, tarih biliminin önünden kaldirildigi belirli biçimlerdir. Marx Kapital’de, emegin “toplumsal” niteliginden, gitgide daha çok toplumsallasan emekten bahsettiginde, bu ifadelerdeki, emek kelimesi, teorik olarak ilksel ve dolayisiyla kendiliginden bilimsel olan bir ana kavrama yani Emek kavramina göndermez, kisa bir listesini verdigim birlesik yeni kavramlara gönderir.
Ürün Adı: Felsefi ve Siyasi Yazılar Ürün Kodu: 9786053751885 Yazar: Louis Althusser Basım Yılı: 2012 Kapak Türü: Karton Kapak Sayfa Sayısı: 288 Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı Çevirmen: Yağmur Ceylan Uslu
Bu web sitesinde çerez kullanımına izin vermektedir. Web sitesinde gezinmeye devam ederek, bu kullanımı kabul etmiş sayılırsınız. Çerez politikası ve Gizlilik Politikası hakkında detaylı bilgi almak için lütfen ilgili yerlere tıklayınız.