Her kriz, küresel kapitalizmin yapisinin, ona yön verdigini iddia edenlerin de kavrayislarini astigini gösterirken, Marx'in Kapital'ini yeniden gündeme getiriyor. Kendi çeliskilerini ve krizlerini, ancak bunlari genisletme yoluyla "asan" bu karmasik varligi resmetmeye girisen Marx, eserini insa ederken inceledigi yapiya ayak uydurur: Sermayenin her ögesinin kendi içinde bir problem olarak ele alindigi, ortaya çikartilan her karakteristik özelligin çözülmesi gereken baska bir bulmacaya dönüstürüldügü, kavramlarin sürekli hareket halinde oldugu bir metin ortaya koyar. Öyle ki Ernst Mandel gibi günümüz kapitalizminin "Kapital'deki 'soyut' modele, Marx'in Birinci Cildin düzeltmelerini bitirdigi 1867'deki 'somut' kapitalizmden çok daha yakin" oldugunu iddia etmek mümkündür.Kapital'i Sahnelemek'te Fredric Jameson hem eser üzerine tartismalari yeniden ele aliyor hem de metne sadik kalarak yeni bir çeviri sürecine girisiyor ve Kapital'in aslinda issizlik üzerine bir kitap oldugu gibi çarpici sonuçlar çikariyor: "Kapitalizmin her asamasi bir yandan onun özüyle ve yapisiyla uyumlu iken (kâr güdüsü, birikim, genisleme ve ücretli emek sömürüsü) ayni zamanda kültür ve gündelik hayatta, toplumsal kurumlarda ve insan iliskilerinde bir baskalasmaya isaret ediyor. Bugün Kapital'e yönelik yapilacak yaratici bir okuma, bir tür çeviri süreci olarak görülebilir."
Bu web sitesinde çerez kullanımına izin vermektedir. Web sitesinde gezinmeye devam ederek, bu kullanımı kabul etmiş sayılırsınız. Çerez politikası ve Gizlilik Politikası hakkında detaylı bilgi almak için lütfen ilgili yerlere tıklayınız.